تبلیغات

آموزش سئو سایت

آموزش سئو سایت

لینک بیلدینگ چیست؟

موتور های جستجوگر در زمان بررسی  وب سایت ها ، به محتوای صفحه ها، کلمات کلیدی به لینک های موجود در صفحه و کیفیت آن ها اهمیت می دهد.حال هرچه تعداد لینک های موجود در سایت که به سایت های پربازدید و معتبر لینک شده اند، بیشتر باشد موتورهای جستجوگر رتبه سایت شما را بالاتر می برند و این موضوع، باعث موفقیت سایت شما می شود. اکثر کارشناسان سئو معتقدند که سخت ترین قسمت کار، ساخت بک لینک رایگان است و بسیاری از آن ها بیشتر زمان کاری خود را صرف لینک سازی می کنند. یک لینک سازی هدفمند، منجر به بالارفتن سطح سایت شما نسبت به رقبایتان می شود.

لینک بیلدینگ داخلی چیست - سئو, سئو سایت

چرا لینک بیلدینگ در سئو مهم است؟

لینک بیلدینگ در سئو کلمات کلیدی بسیار مهم است و همین امر موجب اعتبار سایت شما می شود.شما با استفاده از بک لینک می توانید به هدف اصلی یعنی همان رسیدن به رتبه اول گوگل برسید. ویژگی های دیگر بک لینک شامل بالا رفتن تعداد ورودی سایت از طریق موتور های جستجوگر، بالارفتن ترافیک سایت و عامل مهمی در جذب بازدیدکننده ها از گوگل است. بهتر است بدانید که کمیت و کیفیت یک لینک مهم است و سایت شما با هر لینکی به رتبه بندی خوب نزدیک نخواهد شد. بک لینک رایگان هم نیز می تواند برای سایت شما مفید و تاثیر گذار باشد، زیرا که بک لینک های یک سایت چه رایگان باشد و چه پولی، اعتبار آن سایت ر نشان می دهد.

یک لینک از چه اجزائی تشکیل شده است؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید لینکی که مدام از آن استفاده می کنید، از چه ساختاری تشکیل شده است و اجزای آن چیست؟ 

هر لینکی از یک تگ شروع لینک استفاده می کند. تگ شروع لینک به اسم anchor tag شناخته شده است و با حرف a نشان داده می شود. این کاراکتر، تگ لینک را باز می کند و به گوگل می فهماند که در ادامه لینکی وجود دارد.

بعد از تگ لینک، آدرس یا مقصد لینک باید مشخص شود.  در این قسمت از کلمه href که مخفف عبارت hyperlink referral است، استفاده می شود. به این ترتیب، متنی که در داخل علامت نقل قول است، به آدرس سایتی که به آن لینک داده شده است اشاره دارد. این آدرس می‌‌تواند آدرس یک تصویر یا فایلی برای دانلود باشد. کاراکتر # در ابتدای آدرس، به یک لینک داخلی اشاره دارد و  شما را به قسمت دیگری از صفحه‌‌ای که در آن قرار دارید، هدایت می‌‌کند.

قسمت بعدی انکر تکست یا متن قابل نمایش و در واقع همان متنی است که کاربران می‌‌بینند و در صورت تمایل روی آن کلیک می‌‌کنند. این متن‌‌ها معمولا با رنگ آبی یا زیر خط نشان داده می‌‌شوند. لازم است بدانید که این قسمت معمولا از فرمت خاصی استفاده می‌‌شود که تمایز آن با بقیه متن قابل مشاهده باشد. 

 و در نهایت تگ پایان لینک را داریم که این قسمت شامل کدها یا کاراکترهایی است که به موتورهای جستجو اعلام می‌‌کنند لینک به پایان رسیده است.

به طور کلی لینک بیلندینگ به سه صورت انجام می‌شود:

محتوای تولیدشده: بک‌لینک‌ها ممکن است با استفاده از اطلاعات اولیه و به صورت خودکار و هم چنین به همراه بخشی از محتوا ایجاد شوند.

پست مهمان: استفاده از این روش این گونه است که در سایت و وبلاگ دیگری مطلبی را می‌نویسید و به سایت خودتان لینک می‌دهید. به عبارت دیگر، رپورتاژ آگهی و مقاله منتشر می‌کنید.

تماس با ما: شما با استفاده از این روش می توانید در یک سایت دیگر، لینکی را معرفی کیند که در آن راه‌های تماس و برقرای ارتباط وجود دارد.

مواردی که باید در لینک بیلدینگ رعایت کرد؟

  • استفاده از انکر تکست های متفاوت (Anchor text) 
  • ایجاد نکردن تعداد زیادی بک لینک در بازه زمانی کوتاه
  • قرار دادن بک لینک ها در متن سایت
  • استفاده از سایت های معتبر
  • خودداری از ساخت لینکدر سایت هایی با اسپم اسکور بالا (spam score) 

روش های لینک سازی:

تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟ - وبلاگ برتینا

لینک نوفالو ( Nofollow ):

به صورت پیش‌فرض، همه لینک‌های موجود در اینترنت فالو (Follow) هستند. اگر بخواهید به ربات های گوگل بگویید که دلیلی برای ورود به صفحه لینک شده و بررسی آن وجود ندارد، باید به تگ <a> ویژگی rel=Nofollow را اضافه کنید. به این ترتیب لینک نوفالو ایجاد می شود. این روش، باعث می شود به صفحه مقصد هیچ نوع اعتباری منتقل نشود. 

لینک دو فالو ( Dofollow ) :

این لینک، به معنای امتیاز بیشتر است. اگر یک صفحه لینک‌های dofollow زیادی را دریافت کند، موتورهای جستجوگر، محبوبیت و کارایی مطالب را می فهمند و در نتیجه در لیست نتایج جستجو رتبه آن را نسبت به وب‌سایت‌های مشابه بهبود می‌بخشند. بهتر است بدانید که اگر تعداد لینک های dofollow خیلی زیاد باشد، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و منجر به افت رتبه وب‌ سایت شما شوند.

لینک بیلدینگ و چگونگی درآمد از آن:

لینک سازی ممکن است باعث آشنایی شما با وب سایت های مرتبط با تجارت شما شود و این آشنایی باعث می شود شما لینکی با کیفیت به دست آورید که به کسب و کار شما اعتبار می بخشد.

اگر شما به سایت های معتبر لینک دهی کنید، بازدید سایت شما افزایش می یابد. پس باید بدانید که ارزش لینک هم برای سئو و هم برای جذب مشتری مهم است. 

لینک بیلدینگ خوب می تواند به توسعه نام برند شما کمک کند و باعث اعتبار شما در حوزه کاریتان شود.

بهترین نوع بک‌لینک کدام است؟

لینک‌هایی که در سایت‌هایی با ترافیک نسبتاً بالا موجود است از بهترین نوع بک لینک ها هستند، زیرا علاوه بر قرار گرفتن لینک در سایت‌های دیگرريا، باید تعدادی از بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به حوزه‌ی فعالیت‌های شما، به کسب و کار اینترنتی سوق داده شوند. محتوایی که توسط کاربران تولید می شود، باعث افزایش ترافیک و افزایش رتبه‌ی سایت شما در موتورهای جستجوگر می شوند را دارد.

پیامد  استفاده بیش از حد لینک بیلدینگ

وب ­سایت ­هایی که از لینک بیلدینگ بیش از حدی استفاده می کنند، از گوگل نمره منفی دریافت می کنند. به این روش بهینه­ سازی بیش از حد نیز گفته می­ شود. به روز رسانی ­های منظم الگوریتم پنگوئن گوگل ،یکی از این موارد است. توجه داشته باشید که شخصی از الگوریتمی که گوگل برای تعیین نتایج جستجو استفاده می ­کند اطلاع ندارد. جامعه سئوکاران عقیده دارند که لینک ­ها هنوز هم در الگوریتم ­های گوگل نقش موثری دارند.



برچسب ها : ,,,
بخش نظرات

کد امنیتی رفرش
.