تبلیغات

آموزش سئو سایت

آموزش سئو سایت

رفع مشکل شناسایی هارد اکسترنال در ویندوز

مشکل شناسایی هارد دلایل مختلفی می تواند داشته باشد: مشکلات مربوط به پارتیشن در هارد اکسترنال، استفاده از file system اشتباه ، کابل USB معیوب یا درایور ناقص در ویندوز و البته شاید خراب شدن خود هارد درایو.

رفع مشکل فلش مموری قفل شده (Write Protection)

مطمئن شوید هارد دیسک شما روشن است

با اینکه این مرحله خیلی پیش پا افتاده است اما ارزش بررسی را دارد. تقریباً همه درایو فلش و بسیاری از هارد های خارجی نیازی به منبع تغذیه جداگانه ندارند – آنها از طریق USB انرژی مورد نیاز خود را دریافت می کنند. با این حال، برخی از درایوهای خارجی رومیزی دارای کابلهای برق اختصاصی یا حداقل کلید برق فیزیکی هستند.

اگر این مشکل باعث شده که درایو اکسترنال شما شناسایی نشود، ممکن است کابل برق دستگاه شما معیوب باشد. سعی کنید آن را به پریز برق دیگری وصل کنید یا در صورت امکان کابل را تعویض کنید. چنانچه با این تغییرات چراغ چشمک زن دستگاه روشن شد یعنی شما کار خود را درست انجام داده اید.

رفع مشکل شناسایی هارد قابل حمل به صورت قدم به قدم

هنگامی که دیسک سخت شما (شامل هارد های داخلی و اکسترنال) نمایش داده نمی شود ، این نکات را مرتباً امتحان کنید. سعی کنید ترتیب را رعایت کنید.

  • بررسی مشکل شناسایی هارد در Disk Management
  • تعویض پورت USB و کابل رابط
  • عیب یابی مشکل هارد
  • ایجاد Drive Volume جدید
  • فرمت کردن هارد

۱- بررسی مشکل شناسایی هارد در Disk Management

ابزار Disk Management را باز کنید. برای این کار ، Win + X (یا کلیک راست بر روی دکمه Start) را فشار دهید تا منوی Power User باز شده و Disk Management را از لیست انتخاب کنید. همچنین می توانید پنجره Run را با Windows + R باز کرده و عبارت diskmgmt.msc را وارد کنید.

رفع مشکل شناسایی هارد اکسترنال در ویندوزWindows Open Disk Manager

همانطور که از نام آن پیداست Disk Management یا مدیریت دیسک به شما امکان می دهد تمام دیسک های سخت متصل به رایانه خود را ببینید، علاوه بر آن اندازه و پارتیشن های آنها و همچنین اطلاعات آنها را بازبینی کنید.باید درایو اکسترنال خود را که در پنجره مدیریت دیسک مشاهده کنید ، احتمالاً پایین تر از دیسک اصلی و ثانویه. حتی اگر در my conputer ظاهر نشود .

رفع مشکل شناسایی هارد اکسترنال در ویندوز
Windows Disk Management
Removable Disk

اگر درایو را در Disk Management مشاهده می کنید اما در my computer شناسایی نمی شود ، به مرحله چهارم این مطلب بروید ، “یک Volume جدید ایجاد کنید و یک نام به درایو اختصاص دهید. بعد می توانید درایو را تقسیم و فرمت کنید تا توسط ویندوز شناسایی و قابل استفاده باشد.

اگر درایو اکسترنال شما هنوز در Disk Management وجود ندارد مراحل را ادامه دهید. باید تعیین کنید که چرا درایو شما تشخیص داده نشده است. این احتمال وجود دارد که هارد دچار مشکلات سخت افزاری نیز شده باشد.

۲- تعویض پورت USB و کابل رابط

ممکن است مشکل ایجاد شده مربوط به خود دستگاه نبوده و ناشی از کابل رابط USB آن باشد. سعی کنید دستگاه را به پورت دیگری از کامپیوتر وصل کنید. احتمال دارد یکی از پورت های شما معیوب باشد و این باعث عدم شناسایی هارد بشود. کابل رابط هارد نیز می تواند یکی از احتمالات باشد بنابراین هارد را با کابل رابط دیگری هم امتحان کنید تا مطمئن شوید مشکل از طرف آن نیست.

اگر درایو را به هاب USB متصل کرده اید ، سعی کنید مستقیماً آن را به کامپیوتر وصل کنید. برخی از USB هاب ها برق کافی برای عملکرد درایو اکسترنال شما را فراهم نمی کنند.

یک راه حل ساده تر که ممکن است به کمک شما بیاید در صورتی که برایتان مقدور است هادر اکسترنال خود را به لپتاب و یا دستگاه دیگری وصل کنید تا مطمئن شوید مشکل از سیستم شما نیست. البته باید در سیستم جدید همانطور که در مرحله اول گفته شد Disk Management بررسی کنید.

۳- عیب یابی مشکل هارد

اگر درایو در رایانه های دیگر نشان داده می شود ممکن است ویندوز با دستگاه شما مشکل درایور داشته باشد. می توانید با استفاده از Device Manager این مورد را بررسی کنید.

برای باز کردن Device Manager بر روی دکمه استارت راست کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Device Manager را انتخاب کنید.

دسته بندی Disk drives را باز کنید و دستگاه های دارای علامت تعجب زرد رنگ هستند را بررسی کنید.دستگاه های دارای این علامت زرد به درستی توسط ویندوز شناسایی نشده اند.

روی دستگاه مشکل دار کلیک راست کرده ، Properties را انتخاب کنید و به پیام خطا نگاه کنید. این پیام خطا می تواند به شما در رفع مشکل کمک کند.

رفع مشکل شناسایی هارد اکسترنال در ویندوز
Windows Device Manager Disk Drives

بر روی Update Driver کلیک کنید تا یک درایور به روز شده نصب شود. با این حال ، این گزینه به ندرت درایور جدیدی را برای دستگاه های عمومی مانند فلش مموری ها پیدا می کند.


چگونه به‌روزرسانی و آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ را متوقف کنیم؟

به عنوان راه حل نهایی ، از دکمه Uninstall برای خارج کردن دستگاه از سیستم خود استفاده کنید. امیدوارم با راه اندازی مجدد درایو ، ویندوز درایور را مجدداً نصب کرده و آن را به درستی پیکربندی کنید.

رفع مشکل شناسایی هارد اکسترنال در ویندوز
Windows Device Manager Device Options

۴- ایجاد Drive Volume جدید برای شناسایی هارد

اگر دستگاه شما در مرحله ۱ در Disk Management ظاهر شده است یا یکی از مراحل عیب یابی بالا آن را نشان داده است ، شما باید این درایو را برای قابل استفاده و شناسایی بودن تنظیم اولیه کنید.

Disk Management علاوه بر نمایش اطلاعات درایوها قابللیت های تخصصی کار با آنها مانند ساخت Volume و پارتیشن و همچنین فرمت کردن آنها را داراست.

اگر درایو قابل حمل شما فقط فضای Unallocated را نشان می دهد ، باید یک پارتیشن جدید روی آن ایجاد کنید. این به ویندوز و سایر سیستم عامل ها امکان استفاده از آن را می دهد. برای این کار ، بر روی هر مکانی در فضای Unallocated کلیک راست کنید ، New Simple Volume را انتخاب کنید.

رفع مشکل شناسایی هارد اکسترنال در ویندوز
Windows Disk Management New Simple Volume

اگر درایو شما پارتیشن بندی شده است و هنوز هم نمی توانید آن را در my computer ببینید ،احتمال دارد که خطا بخاطر نام درایو باشد که گاها به صورت خودکار اتفاق می افتد.

برای تغییر نامه درایو ، بر روی پارتیشن درایو کلیک راست کرده و گزینه Change Drive Letter and Paths را انتخاب کنید. اگر دستگاه از قبل نامی ندارد ، روی افزودن کلیک کرده و یکی را انتخاب کنید. اگر این کار را انجام داد ، روی تغییر کلیک کنید و یک مورد دیگر را امتحان کنید.

رفع مشکل شناسایی هارد اکسترنال در ویندوز
Windows Disk Management Assign
Drive Letter

۵- فرمت کردن هارد

اگر درایو پارتیشن بندی شده باشد و دارای نام مناسب نیز هست اما هنوز قابل دسترسی نیست شاید نوع فرمت آن اشتباه باشد.

به عنوان مثال، ممکن است درایو را با فرمت XFS در لینوکس یا APFS در مک فرمت کرده باشید. Windows نمی تواند این فرمت ها را بخواند. بنابراین لازم است درایو را با سیستم جدیدتر NTFS یا FAT32 فرمت کنید تا ویندوز بتواند آن را تشخیص دهد.

برای تغییر ساختار یک بخش در برنامه Disk Management ، روی آن راست کلیک کرده و Format را انتخاب کنید.

رفع مشکل شناسایی هارد اکسترنال در ویندوز
Windows Disk Management Format Device

توجه داشته باشید که قالب بندی تمام بخش های موجود در درایو شما را پاک می کند ، بنابراین قبل از ادامه باید فایل های مهم آن را در دستگاه دیگری کپی کنید. اگر درایو را در دستگاه لینوکس یا مک قالب بندی کردید ، آن را به رایانه ای که آن سیستم عامل را اجرا کرده است ببرید و قبل از فرمت کردن ، از فایلها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

حین فرمت می توانید نام جدیدی را به درایو اختصاص بدهید. اندازه اختصاصی را به بر روی پیش فرض بگذارید.

رفع مشکل شناسایی هارد اکسترنال در ویندوز
format-removable-drive-as-fat32

اگر یک فلش درایو کوچک دارید به احتمال زیاد با FAT32 فرمت شده باشد. در بیشتر موارد ، این بهترین انتخاب است. اگرچه FAT32 نمی تواند فایلهای بیش از ۴ گیگابایت حجم را ذخیره کند و فقط از ۲TB حجم پشتیبانی می کند ام ا نکته مهم این است که FAT32 با انواع دستگاه ها ، مانند دوربین ، پخش کننده رسانه ، کنسول بازی و موارد دیگر سازگار است.

پیشنهاد می کنیم FAT32 را برای درایوهای فلش و کارتهای SD و NTFS برای هارد اکسترنال بزرگ استفاده کنید

اگر با انجام مراحل بالا نتوانستید مشکل هارد خود را مرتفع کنید به احتمال زیاد هارد شما خراب شده و نیاز به تعمیر سخت افزاری خواهد داشت.

آیا شما روش بهتری برای رفع مشکل شناسایی هارد ها و فلاش های قابل حمل دارید؟



بخش نظرات

کد امنیتی رفرش
.