تبلیغات

آموزش سئو سایت

آموزش سئو سایت

افزونه Google XML Sitemaps چیست؟

نقشه سایت چیست؟
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مطلبی را در سایت خود منتشر کنید ولی مدت زمان زیادی طول بکشد که آن مطلب در نتایج گوگل به نمایش دربیاید یا حتی اصلا گوگل آن را در نتایج خود نیاورد. دلیل این موضوع این است که گوگل در شناسایی مطالب جدید از لینک ها استفاده می کند و تا لینکی از یک مطلبی که قبلا توسط گوگل ایندکس شده باشد به مطلب جدید در سایت شما وجود نداشته باشد، مطلب جدید را ایندکس نخواهد کرد. بنابراین ممکن است فرآیند شناسایی مطالب جدید مدت زمان زیادی طول بکشد.

افزونه Google XML Sitemaps | آموزش ساخت نقشه سایت در وردپرس - w3design

آیا نقشه سایت باعث افزایش سئوی سایت می شود؟
 افزونه  Google XML وردپرس می تواند به گوگل کمک کند که مطالب شما سریع تر شناسایی شوند و در نتایج گوگل آورده شود. این افزونه باعث افزایش رنکینگ صفحات وب نمی شود اما نقش بسیار مهمی در شناسایی و ایندکس صفحات شما دارد. که این موضوع به خصوص برای وبسایت هایی که حجم زیادی از دیتا تولید می کنند بسیار مهم است.

تنظیمات افزونه نقشه سایت وردپرس

این افزونه وردپرس  بدون انجام هیچ تنظیم خاصی به خوبی کار خود را انجام می دهد اما شاید در مواقع خاصی بسته به سایت و محتوایی که تولید می کنید نیاز باشد که تنظیمات را تغییر دهید. بعد از نصب افزونه نام xml-sitemap در بخش تنظیمات وردپرس ظاهر می شود که می توانید بر روی آن کلیک کنید تا تنظیمات افزونه باز شود. 

در زیر به برخی از تنظیمات در این افزونه اشاره شده است که شامل:

Post Priority
در این بخش شما می توانید اولویت بندی پست ها را مشخص کنید که بر چه اساسی صورت بگیرد. گزینه اول از این بخش تنظیمات،  Do not use automatic priority calculation است که با انتخاب این گزینه اولویت ها یکسان در نظر گرفته می شود که در ادامه می توانید اولویت ها را به طور دستی هم تغییر دهید. گزینه های بعدی اولویت نوشته ها را بر اساس تعداد نظرات و میانگین نظرات قرار می دهد.

Sitemap Content
با استفاده از این تنظیم، شما می توانید انتخاب کنید که از چه نوع پست هایی در وردپرس سایت مپ ساخته شود. نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که صفحات نخست سایت ،نوشته ها،برگه ها و دسته بندی ها و برچسب ها باید در این قسمت فعال باشند. البته بسته به اینکه در سایت شما چه نوع پست هایی وجود دارد می تواند گزینه های مختلف دیگری مثل محصولات و... نیز وجود داشته باشد.

Excluded Items
با استفاده از این بخش شما می توانید قسمت هایی را از دسته بندی ها یا نوشته ها که نمی خواهید از فایل سایت مپ خارج کنید. به عنوان مثال، نوشته هایی که در وردپرس برای آن ها دسته بندی وجود ندارد، اهمیت خاصی ندارند. هم چنین، شما می توانید id پست هایی را که مهم نیستند را وارد کنید و با کاما جدا کنید تا در فایل قرار نگیرند.

Change Frequencies
بازه هایی که ممکن است انواع پست های شما مثل برگه ها، صفحه اول و نوشته ها تغییر کنند، در این قسمت مشخص می شود که با توجه به نوع و حجم محتوای تولیدی برای سایت های مختلف، متفاوت است. بهتر است بدانید که این قسمت برای موتور های جستجوگر به صورت یک فرمان نیست پس این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است این اولویت ها اصلا در نظر گرفته نشوند. ممکن است شما یک نوع پست را به صورت ساعتی در نظر گرفته باشید ولی توسط گوگل تعداد دفعات کمتری نسبت به یک پست که اولویت آن سالانه است ایندکس شود.

Priorities 
در این قمست اولویت صفحات مختلف را بر اساس یک عدد بین صفر و یک ازکمترین (که عدد صفر است) تا بیشترین (که عدد یک است) مشخص می کند. فرض کنید صفحه اول دارای بیشترین اولویت و سپس نوشته ها و قسمت های دیگر است که به نظر می رسد این تنظیم به طور پیش فرض مناسب است و نیازی ندارد که آن را تغییر دهید.  لازم به ذکر است که این تنظیمات، به قسمت Post priority بستگی دارد. به این صورت که برای نوشته ها اولویت  زمانی فقط اعمال می شود که شما اولویت بندی را به صورت دستی تعیین کرده باشید.



برچسب ها : ,,,,
بخش نظرات

کد امنیتی رفرش
.